Tóth Emese esete

Emese nem volt a legjobb hangulatban, amikor először átlépte rendelőnk küszöbét. Bal arca szemmel láthatóan meg volt duzzadva, a fájdalom pedig leolvasható volt az arcáról.

Emese elmesélte, hogy a fogát néhány hete tömték be abban a városban, ahová egyetembe jár. Azóta hazautazott Bonyhádra, hogy a szüleivel töltsön néhány napot, és készülhessen a vizsgáira. A tervekbe azonban beleszólt az élet: Emese néhány nappal korábban éles, kínzó fájdalomra ébredt az éjszaka közepén, amely nap közben is csak alig enyhült. Arca bedagadt, és képtelen volt a fájós fog oldalán rágni. Mint kiderült, könnyeit nem a fájdalom okozta: biztosra vette, hogy ki kell húzni a fájós fogát, és mivel egy 4-es fogról volt szó, megrémült a gondolattól, hogy hézagos lesz a mosolya.

Miután megvizsgáltuk Emese fogát, és röntgenfelvételeket is készítettünk róla, megállapítottuk, hogy nincs ok aggodalomra, a fog valóban kezelésre szorul, de egyáltalán nem szükséges az eltávolítása. Gyökérkezelést javasoltam, amelybe Emese megkönnyebbülten egyezett bele.

A kellemetlen tünetek azonnal megszűntek, így a következő néhány alkalom során Emese már sokkal vidámabban érkezett hozzánk, mint első látogatásakor. A fogát végleges gyökértöméssel, majd egy esztétikus kerámia betéttel láttuk el, így a fog nem csak teljesen tünetmentes lett, de sokkal szebb is, mint amikor csak tömés volt benne. Emese rendszeresen is visszajár hozzánk rutinellenőrzésre, de könnyeket azóta sem láttunk az arcán!